Corporate education

The influence of incentives on adherence to learning paths

Authors

  • Izabella Adalgiza da Silva Leite FATEC Zona Leste
  • Claudia A. de Andrade Gerotto FATEC Zona Leste
  • Sabrina Vitorino de Oliveira FATEC Zona Leste
  • Esther Galdino Torres FATEC Zona Leste
  • Ana Cardoso de Souza FATEC Zona Leste

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.10911965

Keywords:

Corporate Education, Incentives, Participation, Learning Paths

Abstract

Corporate education is essential for employee development and organizational success. Online learning paths offer flexibility and customization in training. The objective of this study is to investigate how the presence of incentives influences employees' participation in online learning paths offered by corporate education in companies. As businesses seek a competitive advantage through knowledge, the presence of incentives becomes crucial in motivating employees to actively engage in online learning opportunities, contributing to organizational success. The research aims to answer the following question: "How does the presence of incentives impact employees' participation in online learning paths within organizations?" To conduct this research, a basic qualitative research method was employed, involving semi-structured interviews with categorical analysis. The analysis allowed for concluding the importance of incentives for participation in learning paths.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BACCA, Jorge et al. Insights into the factors influencing student motivation in augmented reality learning experiences in vocational education and training. Frontiers in psychology, p. 1486, 2018.

BARLEY, Karen. Corporate university structures that reflect organizational cultures. Corporate University Handbook: designing managing and growing a successful program. New York: Amacon, 2002.

BONAFIN Tabatha, BRANDALISE Lorena. Incentivos organizacionais versus satisfação dos funcionários. Paraná,2016, v.10.Disponivel em: https://www.academia.edu/download/39033032/ART_13Incentivos_Organizacionais_versus_satisfacao_dos_funcionarios.pdf Acesso em 14 set. 2023.

BIRCH, David; VEROFF, Joseph. Motivação. São Paulo: Editora Herder, 1970.

CASTRO, C. D.; EBOLI, M. Corporate University: Genesis and critical questions on maturity. Rae-Revista De Administração De Empresas, v. 53, n. 4, p. 408-414, Jul-Aug 2013.

CERTO, Samuel C. Administração moderna. 9.ed. São Paulo: Prentice Hall, 2003.

EBOLI, Marisa Pereira. et. al. Papéis e responsabilidades na gestão da educação corporativa. Educação corporativa: fundamentos, evolução e implantação de projetos, 2010.

FLORES, Javier Gil. Análisis de datos cualitativos. Aplicaciones a la investigación educativa. Barcelona: PPU, p. 7-107, 1994.

FREITAS, Isa Aparecida. Trilhas de desenvolvimento profissional: da teoria à prática. In: ENCONTRO DA ASSOCIAÇÃO DOS PROGRAMAS DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO, 26., 2002, Salvador. Anais eletrônicos... Rio de Janeiro: Anpad, 2002. Disponível em: http://www.anpad.org.br/admin/pdf/enanpad2002-cor-1336.pdf Acesso em: 27 ago. 2023..

FURTADO, Graziela Lucia Marra. Elaboração de Trilha de Aprendizagem em “Gestão de Conflitos” para o desenvolvimento de competências nos líderes do TJDFT. 2020. Escola Nacional de Administração Pública (Enap), Brasil, 2020.

GDIKIAN, Elizabeth Ayres; SILVA, Moisés Correira. Educação estratégica nas organizações: como as empresas de destaque gerenciam o processo de educação corporativa. Rio de Janeiro: Qualitymark, 2002.

GIL, Antonio de Loureiro. Qualidade total nas organizações. São Paulo: Atlas, 1993.

GODOI, Christiane K.; BALSINI, Cristina PV. A pesquisa qualitativa nos estudos organizacionais brasileiros: uma análise bibliométrica. Pesquisa qualitativa em estudos organizacionais: paradigmas, estratégias e métodos. São Paulo: Saraiva, v. 481, p. 89-112, 2006.

KLEIN, Howard J.; NOE, Raymond A.; WANG, Chongwei. Motivation to learn and course outcomes: The impact of delivery mode, learning goal orientation, and perceived barriers and enablers. Personnel psychology, v. 59, n. 3, p. 665-702, 2006.

KRAEMER, Rodrigo et al. Modelo de maturidade do sistema de educação corporativa. 2018.

MARTIN, Andrew J.; GINNS, Paul; PAPWORTH, Brad. Motivation and engagement: Same or different? Does it matter?. Learning and individual differences, v. 55, p. 150-162, 2017.

MEISTER, Jeane C. Educação Corporativa. São Paulo: Makron Books, 1999.

PASQUINI, Nilton Cesar. Incentivos organizacionais versus aumento da produtividade e da auto-estima. Revista Qualidade Emergente, v.7, n.2, 2017.

PRAHALAD, Coimbatore Krishnarao. Reexame de competências. HSM Management, v. 17, n. 3, p. 40-46, 1999. Disponível em: http://mettodo.com.br/pdf/Reexame%20de%20Competencias.pdf. Acesso em: 17 ago. 2023.

PRAHALAD, Coimbatore K; HAMEL, Gary. The Core Competence of the Corporation. Harvard Business Review, v. 68, n. 3, p. 79-91, 1990.

Rodríguez, S.; Nùnez, J. C.; Valle, A.; Freire, C.; Ferradás, M. del M.; Lorente, C. R. (2019) Relationship Between Students’ Prior Academic Achievement and Homework Behavioral Engagement: The Mediating/Moderating Role of Learning Motivation. Frontiers in Psychology, v. 10 (May), p. 1–10.

Ryan, R. M.; Deci, E. L. (2000a) Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, v. 25 (6C), p. 54–67.

SENGE, Peter. A Quinta disciplina: arte e prática da organização de aprendizagem. São Paulo: Best Seller, 2000.

SEVERINO, A. J. Metodologia do trabalho científico. 23. ed. rev. e atual. São Paulo: Cortez, 2007.

p. 95.

TAFNER, Elisabeth Penzlien; TOMELIN, Janes Fidelis; MÜLLER, Rosimar Bizello. Trilhas de aprendizagem: uma nova concepção nos ambientes virtuais de aprendizagem–AVA. Congresso Internacional de Educação a Distância, v. 18. 2012.

VILLARDI, B. Q.; LEITÃO, S. P. Organizações de aprendizagem e mudança organizacional. Revista de Administração Pública, v. 34, n. 3, p. 53-70, 2000.

Published

2024-03-28

How to Cite

Leite , I. A. da S., Gerotto , C. A. de A., Oliveira , S. V. de, Torres , E. G., & Souza, A. C. de. (2024). Corporate education: The influence of incentives on adherence to learning paths. Journal of the Management and Technology Meeting, 1(02), 17–28. https://doi.org/10.5281/zenodo.10911965

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.