SCIENCE AR: Educational system of natural science using augmented reality

Authors

  • João Enrique Barbosa Santos Alves Fatec Zona Leste
  • Júlia da Silva Dias Gonçalves Fatec Zona Leste
  • Sarah Jandozza Laurindo Fatec Zona Leste
  • Jeferson Roberto de Lima Fatec Zona Leste
  • Rogério Bezerra Costa Fatec Zona Leste

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.10905753

Keywords:

Visual stimulation, Augmented reality, Success rate

Abstract

One of the problems in traditional teaching is the student's lack of understanding of theoretical learning, where there are often no visual stimuli, discouraging the student. According to the data collected through bibliographical research, the idea of creating an educational web system for 7th-grade students was developed, bringing a solution to the problems encountered. What can be done to help students learn more simply and objectively? With this problem in mind, the Science AR platform, using augmented reality, aims to increase the success rate of students learning the subject and engage them, making learning more dynamic, easier, and faster.  The platform will provide support materials for students to study and will have quizzes on the topic studied, where students can apply their knowledge of the subject and visualize the 3D models within the application.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALVES, Nilda; SGARBI, Paula. Espaços e Imagens na Escola. Rio de Janeiro: Dp & A, 2001.

DATE, C.J. Introdução a Sistemas de Banco de Dados. 8. ed. Rio de Janeiro: Elsevier, 2003.

GABARDO, Ademir Cristiano. Laravel Para Ninjas. Brasil: Novatec Editora, 2017.

KENSKI, Vani Moreira. Educação e tecnologias: o novo ritmo da informação. Campinas: Papirus, 2007.

Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira. Enem 2021 Resultados edição impressa, digital e PPL. [S.l.]: [s.n.], 2021. Disponível em:https://download.inep.gov.br/enem/resultados/2021/apresentacao_resultados_finais.pdf. Acesso em: 20 jul. 2023.

Microsoft. Um tour pela linguagem C#. [S.l.]: [s.n.], 2023. Disponível em: https://learn.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/tour-of-csharp/. Acesso em: 01 jun. 2023.

Microsoft. Escrever seu primeiro código C#. [S.l.]: [s.n.], 2023. Disponível em: https://learn.microsoft.com/pt-br/training/modules/csharp-write-first/. Acesso em: 01 jun. 2023.

PIAGET, J. Main Trends in Psychology. 3.ed, Londres, UK: George Allen & Unwin, 1973.

SENHORAS, Elói Martins. Educação, Ensino Superior E A Pandemia Da Covid-19. Boa Vista: Ufrr, 2020.

SILVA, Delcione Lopes das. Framework PHP Laravel 8 & AJAX. Lisboa: Edições Sílabo, 2022.

SILVA, Edna Lúcia da; MENEZES, Estera Muszkat. Metodologia da Pesquisa e Elaboração de Dissertação. 2001. 139 f. Monografia (Especialização) - Curso de Ciência da Informação, Laboratório de Ensino A Distância da Ufsc, Florianópolis, 2005.

SOUSA, Robson Pequeno de; MOITA, Filomena M. C. da S. C.; CARVALHO, Ana Beatriz Gomes. Tecnologias Digitais na Educação. Campina Grande: Eduepb, 2011.

TAYLOR, Allen G. SQL Para Leigos. 8. ed. Rio de Janeiro: Alta Books, 2015

TURINI, Rodrigo. PHP e Laravel: Crie aplicações web como um verdadeiro artesão. Brasil: Casa do Código, 2015.

TRIGO, Antonio; HENRIQUES, Jorge. Aprenda a programar com C#. 3. ed. Lisboa: Edições Sílabo, 2023.

TORI, Romero; KIRNER, Claudio; SISCOUTTO, Robson. Fundamentos e Tecnologia de Realidade Virtual e Aumentada. Belém: Sbc, 2006.

Unity Technologies. Suporte para ambiente de desenvolvimento integrado (IDE). [S.l.]:[s.n.], 2021. Disponível em: https://docs.unity3d.com/Manual/CreatingAndUsingScripts.html. Acesso em: 01 jun. 2023.

Downloads

Published

2024-02-28

How to Cite

Alves, J. E. B. S., da Silva Dias Gonçalves, J., Jandozza Laurindo, S., Roberto de Lima, J., & Bezerra Costa , R. (2024). SCIENCE AR: Educational system of natural science using augmented reality. Journal of the Management and Technology Meeting, 1(01), 55–62. https://doi.org/10.5281/zenodo.10905753

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)