Incorporation of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals (SDGs) in the Recycling Activities of an NGO in Ilha Solteira

Authors

  • João Antonio da Silva ETEC de Ilha Solteira

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.14938520

Keywords:

Sustainable Development Goals, Technical Education, Sustainability, Recycling

Abstract

This project proposes the integration of the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs) for 2030, with a focus on SDGs 7, 8, 9, and 12, into the recycling activities of an NGO in Ilha Solteira. The initiative will involve students from the Mechanical Technician program at ETEC Ilha Solteira, aiming to promote an education that transcends academic boundaries and contributes to the holistic development of students. By linking the SDGs to recycling efforts, the project seeks to enable students to develop both technical skills and a commitment to global citizenship, addressing issues such as sustainability, social justice, environmental preservation, and economic inclusion. This approach will allow students to connect global objectives with local needs, creating a legacy of socio-environmental responsibility and fostering their personal and professional growth. In this context, ETEC plays a crucial role in raising students' awareness and empowering them to take active roles in their communities, contributing to a more just and sustainable future.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Assmann, Hugo. Paradigmas educacionais e corporeidade. 2. ed. Piracicaba: Editora Unimep, 1994.

Campos, Vicente Falconi. TQC – Controle de Qualidade Total. 2. ed. Belo Horizonte: Editora Fundação Christiano Ottoni, Escola de Engenharia da UFMG, 1992.

Chauí, Marilena. Artigos. Folha de São Paulo, 28 nov. 1999, Suplemento Mais.

Filho, Francisco Liberato Povoa e outros. Escola: Solucionando problemas e melhorando resultados. Belo Horizonte: Editora da Fundação Christiano Ottoni, Escola de Engenharia da UFMG, 1996.

Filho, Jenner Barretos Bastos e outros. Ciência, Ética e Sustentabilidade / Marcel Burstyn (org.). São Paulo: Editora Cortez, 2001.

Freire, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Editora Paz e Terra, 1996.

Gleiser, Marcelo. Folha de São Paulo, São Paulo, 26 jan. 2003, Suplemento Mais.

Machado, A. M. Educação Ambiental: Uma Abordagem Prática. São Paulo: Editora da Universidade de São Paulo, 2018.

Machado, Nilson José. Ensaios Transversais: cidadania e educação. São Paulo: Escrituras Editora, 1997.

Nações Unidas. Conheca-os-novos-17-objetivos-de-desenvolvimento-sustentavel-da-onu. Disponível em :< https://nacoesunidas.org/>. Acesso em: 20 de janeiro de 2020.

Oliveira, J. C. Educação Ambiental e Reciclagem. Campinas: Editora da Universidade Estadual de Campinas, 2019.

Silveira, Z. S. Educação profissional no Brasil: da Industrialização ao século XXI. Publicações da Unesco. 2 de maio de 2006. Disponível em: https://educacaopublica.cecierj.edu.br/artigos/6/14/educaccedilatildeo-profissional-no-brasil-da-industrializaccedilatildeo-ao-seacuteculo-xxi. Acesso em: 19 abr 2021.

Published

2025-05-01

How to Cite

Silva, J. A. da. (2025). Incorporation of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals (SDGs) in the Recycling Activities of an NGO in Ilha Solteira. Journal of the Management and Technology Meeting, 2(3), e23240. https://doi.org/10.5281/zenodo.14938520

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.