The Strength of the Millennial Generation in the Retail Industry, with an Emphasis on Grocery Chains

Authors

  • Danilo Tavares Ferreira da Silva FATEC Zona Leste
  • Edvonaldo Ferreira Silva FATEC Zona Leste
  • José Abel de Andrade Baptista FATEC Zona Leste

DOI:

https://doi.org/10.29327/2384439.1.1-4

Keywords:

Millennials Generation, Technology, Retail, Stability, Goals

Abstract

The general objective of this article is to make a descriptive analysis about the solidity and stability of Millenials Generation in the supermarket retail sector, in order to understand what causes the dissatisfaction of the young employees in the branch. The methodology used was a bibliographical and exploratory research. Generation Millennials is increasingly discontented in their work environment, triggering personal frustration of these young people, thus increasing turnover in companies. This is the generation has been known as Generation Y or Millennials Generation, which emerged in the 1980s and quickly witnesses the greatest advances and development of technology and a number of noncompliance with rules in the job market. This generation stands out at manifesting qualities like: carrying out various tasks simultaneously, listening to music, browsing the internet, reading emails, among others. Millennials like to try new things, and at work expect a rapid evolution, which will keep it in functions with relatively short periods. This generation seeks in the labor market unique experiences that can defy their critical sense and with the help of technology seek an effective solution, revealing its differential and its capacity in search of continuous improvement both for personal fulfillment and for its professional fulfillment, realizing its objectives.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BOCCATO, V. R. C. Metodologia da pesquisa bibliográfica na área odontológica e o artigo científico como forma comunicação. Rev. Odontol. Univ. Cidade São Paulo, São Paulo, v. 18, n. 3, p. 265-274, 2006.

CHURCHILL, G. A; PETER, J. P. Marketing: Criando valor para os clientes. São Paulo, SP: Atlas, 1996.

COMUNICANDO GERAÇÕES. Geração tradicional. 2013. Disponível em: https://comunicandogeracoes.wordpress.com/category/geracao-tradicional/ Acesso em 16 de Novembro de 2018.

FERREIRA, P. I. Atração e seleção de talentos. Rio de Janeiro: LTC, 2014.

GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. São Paulo: Atlas, 2007.

GIMENES, N. Sistemas de marketing e o seu papel estratégico nas empresas. 2011. Disponível em: Https://pt.slideshare.net/nicholasgimenes/sistemas-de-marketing Acesso em 21 de Outubro de 2018.

KOTLER, P. Marketing para o século XXI: Como criar, conquistar e dominar mercados. São Paulo: Futura, 2000.

LOREN, M. Varejo e tipos de varejos. 2009. disponível em: https://grupomarketingdevarejo.wordpress.com/tag/varejoe-tipos- de-varejo/ Acesso em 07 de Outubro de 2018.

NEW TRADE. New Trade O Portal do Comercio. Varejo Brasileiro Cresce. Disponível em: https://newtrade.com.br/varejo/varejo-brasileiro-cresce-47-em-agosto-aponta- icva/. Acesso em 07 de Outubro de 2018.

NEW TRADE. New Trade O portal do comércio. 10 maiores varejistas. Disponível em: www.newtrade.com.br/varejo/10-maiores-varejistas-do-brasil-faturaram-r-226- bilhoes-em-2017/. Acesso em 07 de Outubro de 2018.

O GLOBO. Características de cada geração. 2011. Disponível em: https://oglobo.globo.com/economia/emprego/especialistas-apontam-as-caracteristicas-de-cada-geracao-3220443 Acesso em 16 de Novembro de 2018.

REDAÇÃO SUCESSO JOVEM. As Gerações x y e z. 2015. Disponível em: http://sucessojovem.com.br/as-geracoes-x-ye-z/ Acesso em 15 de Novembro de 2018.

RH PORTAL. Geração X. 2015. Disponível em: https://www.rhportal.com.br/artigos-rh/gerao-x/ Acesso em 16 de Novembro de 2018.

SANTOS, J. C. O Canal de Distribuição Lojas de Conveniência. 2011. Disponível em:http://www.administradores.com.br/artigos/negocios/o-canal-de-distribuicao-lojas-de-conveniencia/57268/ Acesso em 21 de Outubro de 2018,

SPANHOL, C. P. Comércio varejista de alimentos. Dezembro de 2012.

Published

2022-12-01

How to Cite

Silva, D. T. F. da, Silva, E. F., & Baptista, J. A. de A. (2022). The Strength of the Millennial Generation in the Retail Industry, with an Emphasis on Grocery Chains. Advances in Global Innovation & Technology, 1(1), 31–38. https://doi.org/10.29327/2384439.1.1-4

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.