PREPTEC: Aid plataform for vestibulinho Etec

Authors

  • Ana Luísa Augusto do Val Fatec Zona Leste
  • Erick Pereira Bastos Fatec Zona Leste
  • Giovana Santos de França Fatec Zona Leste
  • Andreza Maria de Souza Rocha Fatec Zona Leste
  • Jeferson Roberto de Lima Fatec Zona Leste

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.10905946

Keywords:

Entrance exam, Etec, Aid, Vocational

Abstract

This article has the objective of approaching the development of an aid platform for Vestibulinho Etec that has a mock test and a vocational questionnaire, both to help students prepare for Vestibulinho’s exam. For such a project, some problems that are present in the Brazilian scholastic context were exposed, like the lack of orientation, teachers, and the presence of various elementary school students’ doubts. The project uses some methodologies to improve its veracity, like the bibliographic research to aid the basis of the information displayed in this article, the qualitative research to considerate the students’ emotions and feelings, and lastly, the exploratory-descriptive method to aid with the familiarization of the discussed problem. The project seeks to help the people who will accomplish the Vestibulinho Etec, it also seeks to contribute to the choice of a course present in the institutions through the availability of a vocational questionnaire. Through this project, considering its main objective, it’s understood that it is possible to aid the formation of new professionals and elevate the education level for those who are ready and willing to have a higher education quality.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ANTUNES, Celso. As Inteligências Múltiplas e Seus Estímulos. 17. ed. Campinas: Papirus Editora, 1998.

AMARAL, João J. F. Como Fazer Uma Pesquisa Bibliográfica. 2007. Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2007.

BENTO, Evaldo Junior. Desenvolvimento web com PHP e MySQL. São Paulo: Casa do Código, 2021.

BOOCH, Grady; RUMBAUGH, James; JACOBSON, Ivar; UML Guia do Usuário. 2. ed. Rio de Janeiro: Elsevier Editora, 2012.

DUCKETT, Jon. HTML & CSS: Projetar e construir sites. 1. ed. Indianapolis: John Wiley & Sons, 2011.

FERREIRA, Silvio. Guia Prático do HTML 5. São Paulo: Editora Universo dos Livros, 2013.

FOWLER, Martin. UML Essencial: Um breve guia para a linguagem-padrão de modelagem de objetos. 3. ed. Porto Alegre: Bookman, 2007.

GARDER, Howard; MORAN, Seana; CHEN, Jie-Qi. Inteligências Múltiplas ao Redor do Mundo. Porto Alegre: Artmed, 2010.

GIL, Antônio Carlos. Como Elaborar Projetos de Pesquisa. 4. ed. São Paulo: Atlas, 2002.

GARDNER, Howard. Estruturas da Mente: A Teoria das Inteligências Múltiplas. Porto Alegre: Artes Médicas Sul, 1994.

GIL, Antônio Carlos. Métodos e Técnicas de Pesquisa Social. 6. ed. São Paulo: Atlas, 2008.

GUEDES, Gilleanes Thorwald Araujo. UML 2: Uma abordagem prática. 3. ed. São Paulo: Novatec Editora, 2018.

IEPSEN, Edécio Fernando. Lógica de Programação e Algoritmos com JavaScript: uma introdução à programação de computadores com exemplos e exercícios para iniciantes. São Paulo: Novatec Editora, 2018.

LUCKESI, Cipriano Carlos. Avaliação da Aprendizagem: componente do ato pedagógico. 1. ed. São Paulo: Cortez, 2011.

SANT’ANNA, Ilza Martins. Por que avaliar? Como avaliar?. 9. ed. Petrópolis: Vozes, 2002.

VALENTE, Marco Tulio. Engenharia de Software Moderna. [S. L.]: Independente, 2022.

WELLING, Luke; THOMSOM, Laura. PHP e MySQL Desenvolvimento Web. 3. ed. Rio de Janeiro: Elsevier, 2005.

BAQUIÃO, Leandra Aurélia; FARIA, Aline Varasquim de; TORRES, Leonardo José Tenório Mourão; RODRIGUES, Alysson Moises Caetano; MACHADO, José Maria dos Santos; FURTADO JUNIOR, Willyan Soares Ferreira. A Importância do Teste Vocacional como Auxílio no Ingresso ao Ensino Superior: desenvolvimento e criação de ferramenta para disponibilização em site universitário. Revista Saúde em Foco, [S.I], v.

JUNIOR, Paulo Afonso Parreira; COSTA, Heitor Augustus Xavier. SGSO: Um Sistema Baseado em Lógico Fuzzy para Geração e Correção de Simulados e Provas via Web. [S. l]: XXIX Congresso da Sociedade Brasileira de Computação, 2009.

LUCIAN, Rafael. DORNELAS, Jairo Simião. Mensuração de Atitude: proposição de um protocolo de elaboração de escalas. Revista de Administração Contemporânea, [S. L.], v. 19, n. 2, p. 157-177, ago. 2015. FapUNIFESP (SciELO). http://dx.doi.org/10.1590/1982-7849rac20151559. Disponível em: <https://www.scielo.br/j/rac/a/xbHN8JRbG6f4N7h3Ms8y7bx/?lang=pt>. Acesso em: 28 jun. 2023.

PORTELA, Adelson Menezes; LEITÃO, Gabriel de Souza; BARRETO, Raimundo da Silva; OLIVEIRA, Elaine Harada Teixeira de. Uso de Learning Analytics sobre dados de simulados para apoio à avaliação da aprendizagem por professores e gestores. Renote, [S.L.], v. 18, n. 2, p. 388-397, 4 jan. 2021. Universidade Federal do Rio Grande do Sul. http://dx.doi.org/10.22456/1679-1916.110259. Disponível em: <https://seer.ufrgs.br//renote/article/view/110259>. Acesso em: 28 jun. 2023.

CENTRO PAULA SOUSA. Etec. 2023. Disponível em: <https://www.cps.sp.gov.br/etec/2/>. Acesso em 28 de jun. 2023

CENTRO PAULA SOUSA. Manual do Candidato. 2023. Disponível em: <https://www.vestibulinhoetec.com.br/documentos/>. Acesso em 27 de jun. 2023.

COSTA JR, Celso. 4 a cada 10 alunos da rede pública sofrem com falta de professores. 2022. Disponível em: <https://www.sbtnews.com.br/noticia/brasil/219807-4-a-cada-10-alunos-da-rede-publica-sofrem-com-falta-de-professores>. Acesso em 30 de jun. 2023.

REDE BRASIL ATUAL. Gestão Covas: falta professor em 45% das escolas municipais, diz TCM. 2019. Disponível em: <https://www.redebrasilatual.com.br/educacao/gestao-covas-tcm-aponta-falta-de-professores-em-45-das-escolas-municipais-1/>. Acesso em 19 de jun. 2023.

SÃO PAULO GOVERNO DO ESTADO. Saiba como se preparar para a prova do Vestibulinho das Etecs deste domingo (4). 2023. Disponível em: <https://www.saopaulo.sp.gov.br/spnoticias/saiba-como-se-preparar-para-a-prova-dovestibulinho-das-etecs-deste-domingo-4/>. Acesso em 28 de jun. 2023.

Downloads

Published

2024-02-28

How to Cite

do Val, A. L. A., Pereira Bastos, E., Santos de França, G., Maria de Souza Rocha, A., & Roberto de Lima, J. (2024). PREPTEC: Aid plataform for vestibulinho Etec. Journal of the Management and Technology Meeting, 1(01), 108–115. https://doi.org/10.5281/zenodo.10905946

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)